A kapuk bezárultak, vége a lájkvadászatnak!

Novemberben a Facebook végleg bezárta a vég nélküli lájk gyűjtés kiskapuit. Ez a szabálymódosítás alaposan belekavar az eddig rajongógyűjtésre használt módszerekbe.

Lehet rajta elmélkedni, hogy ez most valójában jó dolog, hiszen kizárja az eddig tisztességtelenül nagy rajongó táborhoz jutott cégeket vagy rossz, mert ismét a becsületesen „játszókat” éri hátrányosan az új szabálymódosítás, egy biztos, hogy a régi lájk gyűjtő módszereknek leáldozott.

Nézzük, mi az, ami már nem használható többé:
– már nem lehet feltétele egy nyereményjátéknak az oldal lájkolása.
– már nem lehet lájkoláshoz kötni egy letölthető anyag megszerzését.
– már nem lehet egy lájk feltételeként megmutatni egy népszerű videót.

Akkor most hogyan tovább? Mi a megoldás arra, hogy továbbra is felhasználjuk a különféle interakciókat a rajongói táborunk szélesítésére?

Továbbra sem tilos a felhasználókat ösztönözni arra, hogy csatlakozzanak az oldalunkhoz. Így ha már a kedves felhasználó letöltötte a számára fontos anyagot, megnézte a kedvenc videóját vagy regisztrált a nyereményjátékban továbbra is megkérhetjük, hogy csatlakozzon oldalunkhoz, hogy a jövőben se maradjon le az újdonságainkról, akcióinkról. Ez így, ebben a formában teljesen szabályos és lássuk be, ha a minőségi rajongók gyűjtése a cél, akkor azok a felhasználók, akiket valóban érdekel a termékünk, szolgáltatásunk, ezek után is csatlakoznak majd oldalunkhoz anélkül, hogy ezt feltételként szabtuk volna meg.

A Facebook részéről ez a lépés valójában a valós célcsoport szélesítésére szolgál, ami valljuk be sok oldalra ráfér, hiszen a minőségi értékesítésnél elsősorban nem a „nagy számok törvénye” érvényesül, hanem a „kevesebb néha több” elve.

Facebook hozzászólások: