Hamarosan megérkezik a Dislike gomb a Facebookra, de nem úgy, ahogy azt sokan várják

Új funkciót tesztel a Facebook, amelynek része a Dislike gomb is.

Jelenleg a reakciókat leginkább a közösségi oldal hírfolyamán használjuk, de hamarosan a Facebook Messenger-re is megérkezhet a lehetőség. Ez annyit jelent, hogy a privát üzenetekre lehet majd különböző hangulatjelekkel gyorsan reagálni. Ez teljesen olyan lesz, mint most a posztoknál, ám a lehetőségek között végre megjelenik a lefelé mutató hüvelykujj, azaz a dislike is.

Az új funkciót már teszteli a Facebook, még egyenlőre csak kis számú felhasználónál jelent meg a lehetőség. Egyébként ennek az egésznek leginkább a csoportos beszélgetéseknél lesz értelme, ugyanis lesz egy reakció számláló (mint a posztoknál), és egyértelműen látszik majd, hogy a többi fél hogyan vélekedik az adott üzenetről.
Sajnos azonban a Facebook-posztokra továbbra sem lehet dislike-ot nyomni, és valószínűleg ezt később sem fogják bevezetni.

Ezzel a döntéssel most sokaknál kiverte a Facebook biztosítékot!

Nagy felháborodást keltett a felhasználók körében az az újabb indoklás nélküli döntés a Facebooktól, amivel egy csapásra megszüntette az egyik leghasznosabb funkciót. Özönlöttek a negatív kommentek a súgó központba, amire joggal várhatná az ember fia, hogy hátha most érdemben reagál a Nagy Testvér, ám mindössze annyit közöltek, hogy a döntés végleges: megszüntették a listák készítéshez és eléréséhez használható funkciót.

Ezt sokan érthető módon sérelmezik, hiszen ezzel a funkcióval lehetőségük volt a felhasználóknak érdeklődési körük szerint szabni a hírfolyamban megjelenő posztokat, cikkeket, mindezt akár időrendben. Ezzel megkímélve magukat a sok irreleváns és számukra kéretlen posztoktól.

Sajnálatos módon a korábban elmentett lista linkjei így már semmilyen módon nem elérhetőek, ha esetleg valakinek a böngészési előzményekből mégis sikerül elérni listáját a Facebook mobil alkalmazásával már biztosan működésképtelen a dolog.

Kamuhírek a Facebookon? Vajon mikor történik érdemi lépés ez ügyben?

A Facebook valójában a teljes amerikai elnökválasztási kampány ideje alatt próbált semleges maradni, most mégis azzal vádolják, hogy mégiscsak „köze” volt a végeredmény megszületésében. Az indoklásban nem más szerepelt, mint a régóta sokakat bosszantó és félrevezető Facebookon megjelenő álhírek. Ez miatt már számtalan alkalommal érte negatív kritika a közösségi oldal algoritmusát.

Megbízhatóságát erősítve a Facebook úgy döntött, hogy lemásolja a SNAPCHAT funkcióját, a DISCOVERT. Így ezek után jobbára az ellenőrzött hírek kerülnének előtérbe. A hír a BUSINESS INSIDER információi alapján látott napvilágot. További érdekesség, hogy a funkció fejlesztőitől származó infók alapján a neve COLLECTIONS lesz. Ez már nem az első SNAPCHAT-től koppintott megoldás lenne a Facebook részéről, de mivel ez most valóban hasznos és funkcionális változás lenne, így akár megbocsájthatónak is nevezhetnénk a dolgot.

A kapuk bezárultak, vége a lájkvadászatnak!

Novemberben a Facebook végleg bezárta a vég nélküli lájk gyűjtés kiskapuit. Ez a szabálymódosítás alaposan belekavar az eddig rajongógyűjtésre használt módszerekbe.

Lehet rajta elmélkedni, hogy ez most valójában jó dolog, hiszen kizárja az eddig tisztességtelenül nagy rajongó táborhoz jutott cégeket vagy rossz, mert ismét a becsületesen „játszókat” éri hátrányosan az új szabálymódosítás, egy biztos, hogy a régi lájk gyűjtő módszereknek leáldozott.

Nézzük, mi az, ami már nem használható többé:
– már nem lehet feltétele egy nyereményjátéknak az oldal lájkolása.
– már nem lehet lájkoláshoz kötni egy letölthető anyag megszerzését.
– már nem lehet egy lájk feltételeként megmutatni egy népszerű videót.

Akkor most hogyan tovább? Mi a megoldás arra, hogy továbbra is felhasználjuk a különféle interakciókat a rajongói táborunk szélesítésére?

Továbbra sem tilos a felhasználókat ösztönözni arra, hogy csatlakozzanak az oldalunkhoz. Így ha már a kedves felhasználó letöltötte a számára fontos anyagot, megnézte a kedvenc videóját vagy regisztrált a nyereményjátékban továbbra is megkérhetjük, hogy csatlakozzon oldalunkhoz, hogy a jövőben se maradjon le az újdonságainkról, akcióinkról. Ez így, ebben a formában teljesen szabályos és lássuk be, ha a minőségi rajongók gyűjtése a cél, akkor azok a felhasználók, akiket valóban érdekel a termékünk, szolgáltatásunk, ezek után is csatlakoznak majd oldalunkhoz anélkül, hogy ezt feltételként szabtuk volna meg.

A Facebook részéről ez a lépés valójában a valós célcsoport szélesítésére szolgál, ami valljuk be sok oldalra ráfér, hiszen a minőségi értékesítésnél elsősorban nem a „nagy számok törvénye” érvényesül, hanem a „kevesebb néha több” elve.

Már küszöbön a Facebook Mobil hirdetési hálózata!

A hét folyamán újabb fejlesztési terveiről számolt be a Facebook. A hirdetési hálózatának bővítésével kapcsolatos tesztek már javában folynak.

A különféle mobil applikációkat fejlesztő partnerekkel kezdték meg annak tesztelését, hogy milyen módon illeszthetők be egy-egy app használata során a releváns Facebook hirdetések. Mivel számos mobil alkalmazást fejlesztő cég bizonyos típusú hirdetésekből próbál megélni, így ennek az újdonságnak  is nagy esélye van betörni a felhasználók mobiljaira.

A Nagy Testvér elképesztő mennyiségű személyes adattal rendelkezik rólunk felhasználókról, így a számunkra leginkább releváns Facebook hirdetéseket láthatjuk majd mobil készülékeinken.

Magának a Facebooknak sem idegen ez a terület tekintve, hogy a mobil hírfolyamban megjelenített hirdetések már jó ideje használhatóak.

Hogy a szolgáltatás valójában mikor lesz elérhető a felhasználók számára, azt még nem lehet tudni, de a Facebookot ismerve nem kell túl sokat várnunk arra, hogy a bizonyos alkalmazások használata közben felbukkanjanak a nekünk szánt hirdetések.

A Facebook segít leszokni a dohányzásról

Azok a dohányosoknak, akik már csatlakoztak a Facebokon található hasonló közösségek egyikhez és ott különféle interakciók kapcsán érzelmi kötődést alakítottak ki nagyobb esélyük van elválni káros szenvedélyüktől mint azoknak, akik mindezt egyedül próbálják megoldani.

Joe Phua, a Georgia Egyetem Grady kollégiumának adjunktusa egy tanulmányt készített, melynek alanya 252 olyan különféle káros szenvedéllyel élő Facebook felhasználó volt, aki csatlakozott valamilyen egészséggel vagy épen a szenvedélybetegséggel foglalkozó oldalhoz, csoporthoz. Kutatása közben arra a következtetésre jutott, hogy azok között, akik rendszeresen ellátogattak az adott oldalra, csoportokba, nagyobb számmal voltak olyanok, akinek végleg sikerül felhagyni a dohányzással az egyedül próbálkozó társaikkal szemben. Ennek valódi oka a közösségi média által nyújtott érzelmi kötődésekben kereshető, hiszen itt biztatást, segítséget kaphat az ember, ráadásul hasonló cipőben járó sorstáraitól. És hát ugye ki lehet hitelesebb egy kételkedőnek, mint az, aki már maga is végig járta a leszokás rögös útját. A közösségi kapcsolatokkal rendelkező Facebook felhasználók között a visszaesés aránya is jóval alacsonyabb számokat mutatott, mint a magányos farkasoknak.

Dr. Scott Scherman – aki egy a dohányzás szervezetre gyakorolt káros hatásainak vizsgálatára szakosodott adjunktus a New York Egyetem Orvostudományi karán – örömmel konstatálta a kutatás eredményeit. Hozzátette, hogy orvosi körökben a közösségi hatások jól ismert módon hozzá járulhatnak a káros szenvedély elhagyásához, ám ezt sajnos az orvosak nagy rész nem tudja megfelelően alkalmazni. Az adjunktus véleménye szerint a közösségi médiának, mint a Facebooknak óriási szerepe lehet abban, hogy a leszokni kívánók egymásra találhassanak és közösen találjanak megoldást problémájukra.

Facebook WIFI -ingyen!

A Facebook bejelentette, hogy bővíti ingyenes WIFI „hot spot” szolgáltatását. A Cisco és Meraki routerek után a Netgear is csatlakozott a programhoz tudtuk meg a Business2Community-től.

Sajnos jelenleg csak ezzel a három márka által gyártott routerrel használható a Facebook ingyenes WIFI szolgáltatása, de a közeljövőben remélhetőleg több más márka is csatlakozik a programhoz.

Hogyan használd?

Állítsd be „hot spot”-ként a Netgar, Cisco vagy Mearaki routerek egyikét. Feltétel, hogy az üzletnek admin joggal kell rendelkeznie a márkája Facebookos oldalához és igazolnia kell az üzlet címét is ahhoz, hogy működhessen a szolgáltatás. Ha nem szeretnéd, hogy éppen aktuális tartózkodási helyed nyilvános legyen, úgy az adatvédelmi beállításoknál válaszd ki, hogy kiknek a számára legyen az látható.

A Facebook ezzel a lépéssel is igyekszik rávenni a márkák, termékek és felhasználók elkötelezettségét a platform iránt és ez a lépés valóban számtalan kisebb-nagyobb vállalkozás részére lehet kedvező lehetőség.

Miért használd ki a lehetőséget?

Ha a vállalkozásod szempontjából nézzük a dolgot, akkor szinte biztosan kimondható, hogy vevőid, ügyfeleid örömmel fogják venni, ha ingyenes WIFI lehetőséget találnak üzletedben.

Nem utolsó sorban az üzletedben WIFI-t használók számával Facebook üzleti oldalad látogatottságát is jelentősen növelheted, ez pedig mindenképpen pozitív hatással bírhat az értékesítésre.

Angol nyelven az alábbi linken keresztül tudhatsz meg még többet a Facebook WIFI-ről:
https://www.facebook.com/help/126760650808045

Facebook szankciók oldal név választással kapcsolatban

Facebook üzleti oldal névválasztására vonatkozó szabályok, amiket feltétlenül tarts be, ha nem akarod elveszíteni oldaladat!

Amikor oldal nevet és URL-t választasz, akkor ügyelj arra, hogy egyértelműen kiderüljön az, hogy valójában mivel foglalkozol, milyen célból hoztad létre az oldalt.

Tehát tartózkodj az olyan névválasztástól, ami bár népszerűnek tűnik és sok embert bevonzhat az oldaladra, de semmi köze az általad valóban közölt tartalomhoz.

Ha ezt akár önhibádon kívül is, de nem tartod be a Facebook komoly szankciókkal sújthat, mint például az adminisztrátori jog megvonása vagy a névváltoztatásra kényszerítés.

És hogy pontosan milyen szabályok vonatkoznak a névválasztásra?

– az oldal neve nem lehet csupán egy általános szó vagy kifejezés, mint például hamburger vagy pizza
– az oldal neve nem állhat nagy betűkből, kivéve ha  egy mozaikszót szeretnél megadni
– a névben nem szerepelhetnek jelek, szimbólumok
– nem  szerencsés a túlzott kifejezés használata sem

Tehát már az elején, a névválasztásnál érdemes odafigyelni arra, hogy korrekt, szabályos legyen a választásunk, hiszen a későbbek során ennek elmulasztása komoly problémákat hozhat magával.

Aranyköpések gyerekektől, avagy mit jelent a kicsiknek a Facebook?

Garantáltan mosolyogni fogtok!

“A fészbuk az egy ilyen számítógépes szakácskönyv. Anyu, mikor süt vagy főz valami finomat, akkor mindig azt mondja, hogy várjatok, először lefotózom, mert felteszem a fészbukra.”

“Anya azt mondta, hogy lefotóz, ne mozduljak, mert utána feltesz a fészbukra. De végül nem is tett fel, csak nyomkodta a telefonját, én meg álltam a kertben.”

“Nem tudom mi az a fészbuk, de karácsonyra azt kértem a Jézuskától.”

“Anyának is van fészbúkja, az olyan, mint az okos telefon.”

“A fészbúk az egy olyan könyv, amit az egérrel lehet lapozni.”

“A fészbúk az olyan, hogy ha sokat simogatod a telefonodat, akkor egyszer csak előjön.”

“A bátyám szerint a fészbúkon jó csajok vannak. Én 9 éves vagyok és lány szóval nekem nem kell fészbúk.”

“Apa letiltotta anyát a fészbúkról, mert egész nap zenéket küldött neki. Nem tudom ez mit jelent, de most jól viselkedem, nehogy büntetésből fészbúkot kapjak.”

“Anya azt mondta, hogy ha nagy leszek, majd csetelhetek a barátaimmal a fészbúkon… szerintem a csetelés az olyan, mint a szex és terhességet lehet tőle kapni.”

“A nővérem a pattanásait nyomogatja és a fészbúkot. A fészbúk is egy ilyen bőrbetegség szerintem.”

“A fészbúk az egy cociális háló.”

“A fészbúkon lehet lájkolni. Ha nagy leszek, megtanulok lájkolni, remélem nem olyan nehéz, mint a horgolás, mert az nem megy.”

“A fészbúk az egy olyan fényképezőgép, hogy ha a tükörben lefotózod magad, akkor belekerül az internetbe a képed.”

Bármely weboldalról chatelhetsz Facebookos ismerőseiddel!

Mégpedig úgy, hogy fel sem kell lépned a közösségi oldalra!
Hogyan lehetséges mindez?
Egy Tawea nevű új böngésző kiegészítővel, amit itt tudsz letölteni: TAWEA bővítmény >>

A program gyakorlatilag minden böngészővel fut, legyen az Internet Explorer, Firefox, Chrome, Opera vagy Safari.
A bővítmény telepítésekor engedélyezned kell a Facebook oldaladhoz való hozzáférést és ezt követően el is helyezi az ikont a felül található eszközsorba.

A hozzáférés miatt nem kell aggódnod, hogy milyen privát adatokat teszel elérhetővé, amennyiben előzőleg már személyre szabtad Facebook fiókod láthatóságát.

Amennyiben ezt valami oknál fogva még nem tetted meg, úgy az alábbi linken keresztül adunk útmutatót arra, mit hogyan érdemes beállítanod saját Facebook fiókodon belül.

Útmutató a beállításokhoz >>

Mint minden telepítés után indítsd újra gépedet és már készen is vagy, a Tawea működésre kész! Innentől kezdve bármely weboldalon is vagy egyszerűen csak vidd az egeret a jobb alsó sarokba és máris megjelenik a chat ablak, ahol máris láthatod a bejelentkezett Facebook ismerőseidet. Igaz, ez nem teljesen ugyanaz a design, mint amit a Facebookon megszoktál, de nagyon hasonlít rá.

A Tawea bővítmény kiegészítője mindezen túl még a képek megosztásában is segítséget nyújt. Ha meg szeretnél osztani egy képet, csak egyszerűen húzd le az egérrel a képernyő jobb alsó sarkába, majd válaszd ki, hogy a Facebookra vagy a Twitter-re szeretnéd kitenni. Egy megerősítést követően a kép már kint is van az általad kiválasztott közösségi oldalon.